Life after the Squirrel
(New York, 2000)
(floor plan)
(installation views)
Project space: Location One, New York (Sept/Oct 2000)
Künstler*innen/Artists: Filipe Miguel, relax (chiarenza & hauser & co), John Neff, Mason Cooley, Ugo Rondinone, Vincent Pruden, Tony Tasset, Mike Bouchet, Greg Simsic, Kirsten Stoltman, Aernout Mik, Pipilotti Rist, Janet Cardiff, Uri Tzaig, Pia Wergius.
Kurator/Curator: Harm Lux
DE
Das Leben nach dem Eichhörnchen
Das Projekt als Versuch sich ab zu koppeln vom weltlich-zeitlichen Rhythmus. Wir würde die Welt wohl aussehen, wenn das Eichhörnchen keine Rolle in Märchen, Mythos und Leben mehr spielt! Das Surreale als Hauptreferenz.
Die Eingangsinstallation als zerzauster Ort, spricht schon über das hinter sich lassen, dies sieht man dann auch noch in 2. Durchgangsraum, erst im großen 3. Raum -wo die Welt Kopf steht, Grüntransparente Plastikbäume wachsen von der Decke Richtung gelben-plastik Boden. Ein anders herumwachsen kennzeichnet den Raum, - es möchte anders sein-. -und doch! Der Raum ist geprägt von einer kalten, transparent und sauber wirkenden Ordnung, als ob das Kontingente fehl am Platz ist.
EN
Life After the Squirrel
The project as an attempt to disconnect from temporal-worldly rhythms. How would the world look like if the squirrel no longer plays a role in fairy-tales, myths and life? The surreal here as the main reference
The entrance installation as a disheveled place, already speaks about leaving our time behind, this continues in the 2nd part of the installation, only in the large 3rd space there we see the world upside down, green-transparent plastic trees grow from the ceiling towards the yellow-plastic floor. A different growth marks the room, -it wants to be different-, but still! The room is characterised by a cold, transparent and clean-looking order, as if the contingent is out of place.
(installation views)